Recensie: Benedict Wells – Becks laatste zomer

Benedict Wells - Becks laatste zomer
Benedict Wells – Becks laatste zomer

Wat een drang had ik om dit boek te kopen zeg!😀 Ik ben helemaal weg van zijn andere boek Het einde van de eenzaamheid, dus uiteraard had ik hoge verwachtingen van Becks laatste zomer! En ja hoor…het is schitterend (al kan ik misschien wel zeggen dat deze zelfs een tikkie mooier is). Het extraatje is natuurlijk de prachtige cover zónder de papieren omslag😍. Helemaal compleet noemen ze dat dan!👍

Ooit wilde Robert Beck muzikant worden, maar hij kwam als leraar op een middelbare school terecht. Nu hij de veertig nadert, gaat zijn leven hem steeds meer tegenstaan. Totdat hij het buitenbeentje Rauli Kantas in de klas krijgt, wiens stem en gitaarspel bovennatuurlijk goed zijn. Beck besluit zich over hem te ontfermen, maar niet geheel belangeloos: als ontdekker, manager en songwriter van Rauli hoopt hij dat zijn grote droom, een glansrijke carrière in de muziek, alsnog in vervulling gaat. Maar net als Beck heeft ook de raadselachtige Rauli zijn geheimen…

Er breekt een zomer aan waarin alles mogelijk lijkt – en alles op het spel staat. De zoektocht naar een label verloopt anders dan verwacht, Becks relatie met de studente Lara hangt aan een zijden draadje en zijn beste vriend, de Duits-Afrikaanse Charlie, trekt op magische wijze problemen aan. Alle personages zijn op weg om zichzelf te ontdekken en dat pakt niet altijd zo uit als ze hadden gedacht. Uiteindelijk moet Beck beslissen hoeveel hij werkelijk voor zijn vrijheid overheeft.

Benedict heeft opnieuw met zijn vlotte en mooie schrijfstijl een verhaal neergezet met veel diepgang en wat blijft nadreunen.👌

Je vóelt gewoon hoe moeilijk Robert Beck het heeft met het feit dat zijn droom, carrière in de muziek, niet in vervulling is gegaan. De relatie met Rauli is ingewikkeld, maar in zekere zin ook mooi en bijzonder. Prachtig be- en geschreven.

Vanaf bladzijde 1 zat ik ín het verhaal en wegleggen was zéér moeilijk.

Ik zeg: koop deze boeken, maak tijd en geniet van iedere pagina!